Mitä minä tekisin toisin?

 

Jos voisinkin syntyä uudestaan niin varmasti syntyisin!

Olisin viisaampi!

Ryhtyisin käsityöläiseksi, menisin sepän oppiin ja kiertelisin maakuntia pajavasaran kanssa.

Ahjo kulkisi kuplavolkkarin peräkärryssä.

Kylän pojat parveilisivat ympärilläni kun sytytän tulia.

Sysimustassa takoisin punaisena hehkuvaa rautaa.

Kauempana kylän naiset kuiskuttelisivat kulkumiestä ja heittäisivät katseita hiusten alta.

Vuoden päästä samalla kylällä kiertäisi ympärilläni yksi jos toinenkin taapero äitinsä kanssa.

Pakkaisin heidät kuplavolkkariin ja ajaisin auringonlaskuun.

 

Jos olisin viisaampi!

 

Mutta vakavasti. Kuka minä sitten olisin?

 

 

_________________

-erikeeper 26.3.09

Crane heitti tämmöisen haasteen jo muutama viikko sitten. Vastaus on tuossa ylhäällä-

Mitä tekisin elämälläni”?

Kerro, mitä sinä tekisit, jos voisit aloittaa kaiken alusta? Jos olisit täysin riippumaton kenestäkään tai mistään, vapaa tekemään elämälläsi mitä haluat, lähtemään mihin haluat? Jos voisit toteuttaa salaiset unelmasi? Mitä toivoisit, mitä tekisit, mihin menisit? Vai muuttaisitko mitään?

3 kommenttia artikkeliin ”Mitä minä tekisin toisin?

  1. Totta: haluaisihan sitä takoa elämästään jotain suurta, ihailtavaa. Pakko myöntää, että kovin heppoiseksi jää (puhun kokemuksesta, sinulla on vielä toivoa). Olen jo kauan ylpeillyt itsestäni tällaisena kuin olen, puhun aran näköisille vanhuksille kassajonossa, kumarrun juttelemaan jokaiselle lapselle. Jopa naruissa kulkevat koirat saavat minulta ystävällisen sanan. Niin hyvä ihminen minä olen.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s